In dit huishoudelijk reglement is onze werkwijze beschreven over de dagelijkse en in eerste instantie meest relevante procedures.
1. Afspraak maken
2. Hygiëne
3. Openingstijden / bereikbaarheid
4. Betalingsprocedure
5. Klachtenprocedure
6. Aansprakelijkheid
Afspraak maken
Omdat wij persoonlijke aandacht voor de patiënt in de kamer erg belangrijk vinden vragen wij u voor het maken van een afspraak dit zoveel mogelijk te doen tijdens de openingstijden van de balie. (Zie hiervoor het kopje 'contact' of 'openingstijden')
De secretaresse zal dan een afspraak met u maken waardoor de therapeut zo min mogelijk met de telefoon wordt belast en zich volledig met de patiënt kan bezig houden.
Een afspraak kan zowel telefonisch als ter plaatse gedaan worden. De secretaresse zal een aantal gegevens noteren en daarna een intake + behandeling plannen. Wanneer er een wachttijd geldt zal dit u medegedeeld worden.
Voor het volledig invullen van uw gegevens hebben wij een geldig legitimatiedocument nodig, bijvoorbeeld uw rijbewijs of ID en de zorgpas van uw ziektekostenverzekeraar. Neemt u die de eerste keer mee alsook de eventuele verwijzing van de behandelend arts. Zonder verwijzing zal de therapeut voor een Intake en Onderzoek starten met een korte Screening (DTF = Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie) uitvoeren. Hierbij wordt beoordeeld of er een indicatie is voor verder onderzoek en/of behandeling. Een verslag van die screening wordt na uw schriftelijke goedkeuring naar uw huisarts verstuurd.
Uw eerste afspraak in de praktijk bestaat uit 2 onderdelen: een intake (screening en onderzoek; code 1864/1870) en een behandeling (code 1000/1200).
De therapeut maakt nadat u de praktijk hebt verlaten tijd vrij om uw dossier in te vullen.
De intake en behandeling worden als twee zittingen gedeclareerd bij uw verzekering of bij uzelf. Dit is afhankelijk van de verzekeringsvoorwaarden en of u een aanvullend pakket voor fysiotherapie heeft.
Wilt u geen gebruik maken van directe behandeling tijdens de intake, maak dit dan vooraf kenbaar aan het secretariaat.
Er is o.a. sprake van behandeling bij: - gegeven advies - meegegeven oefeningen - mobilisatie / massage - manipulatie van de wervelkolom/gewrichten.
LET OP: de verzekeraar vergoedt uw behandeling niet als u op 1 dag bij 2 verschillende praktijken therapie heeft gehad. Een van de behandelingen zal dan worden afgewezen door de verzekeraar en aan u worden doorberekend.
Hygiëne
Onze praktijk beschikt over eigen handdoeken die op de behandelbanken worden gebruikt en die voortdurend worden vervangen en gewassen. Indien u dat voor uw therapie prettiger vindt, staat het u natuurlijk vrij om uw eigen handdoek mee te nemen.
Het is verplicht een handdoek mee te nemen als u gebruik maakt van de oefenzaal. Dit om de apparatuur schoon en droog te houden.
Verder is het voor onze therapeuten prettig werken als de patiënt zich bewust is van een stuk persoonlijke hygiëne. Wij verstaan hieronder normale zaken zoals een schoon lichaam en ondergoed.
Huisdieren zijn niet toegestaan in onze praktijk. Met uitzondering van hulphonden.
Openingstijden / bereikbaarheid
De praktijk is overdag voor therapie en 's avonds voor training groepen geopend binnen onderstaande dagen en tijden:
maandag : 07.30-20.00 uur
dinsdag : 07.30-20.00 uur
woensdag : 07.30-20.00 uur
donderdag : 07.30-20.00 uur
vrijdag : 07.30-17.00 uur
zaterdag : 09.00-17.00 uur
Voor algemene vragen, wijzigingen of het maken van een afspraak, kunt u ons het beste bereiken binnen de tijden dat het secretariaat aanwezig is:
Secretariaat is aanwezig maandag tm vrijdag tussen 08.30-17.00 uur.
Betalingsprocedure
Indien u voldoende aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie gaan de facturen rechtstreeks naar uw ziektekostenverzekeraar.
U dient zelf vooraf na te gaan of u voldoende aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie en/of u nog zittingen fysiotherapie vergoed krijgt. De praktijk is hiervoor niet verantwoordelijk.
Niet verzekerde fysiotherapie komt ten laste van de patiënt. U ontvangt thuis een factuur verzorgd door facturatiekantoor Infomedics. Ook de facturatie voor trainen wordt door infomedics verzorgt. Vragen over de factuur of voorwaarden kunt u aan dit kantoor stellen.
Afspraken dienen 24 uur van te voren geannuleerd te worden. Een niet of te laat geannuleerde afspraak wordt in rekening gebracht.
Klachtenprocedure
Heeft u een klacht over uw behandeling of mogelijk andere zaken die onze praktijk betreffen, dan kunt u dit eerst met uw behandelend fysiotherapeut bespreken. Mocht dit om redenen niet mogelijk zijn, dan zijn de andere fysiotherapeuten bereid uw klacht met u te bespreken. FysioMed Bravenboer neemt deel aan de klachtenregeling van de KNGF.
Uw eventuele klacht zal verder conform de richtlijnen van het KNGF worden behandeld.
Aansprakelijkheid
De praktijk is niet verantwoordelijk voor schade, verlies of diefstal van uw eigendommen.