Huisreglement

In dit huishoudelijk reglement is onze werkwijze beschreven over de dagelijkse en in eerste instantie meest relevante procedures.

1. Afspraak maken 

2. Hygiëne (handdoeken)

3. Openingstijden / bereikbaarheid 

4. Betalingsprocedure 

5. Klachtenprocedure 

6. Aansprakelijkheid 

Afspraak maken

Omdat wij persoonlijke aandacht voor de patiënt in de kamer erg belangrijk vinden vragen wij u voor het maken van een afspraak dit zoveel mogelijk te doen tijdens de openingstijden van de balie. (Zie hiervoor het kopje ‘contact’ of ‘openingstijden’)

De secretaresse zal dan een afspraak met u maken waardoor de therapeut zo min mogelijk met de telefoon wordt belast en zich volledig met de patiënt kan bezig houden.

Een afspraak kan zowel telefonisch als ter plaatse gedaan worden. De secretaresse zal een aantal gegevens noteren en daarna een intake + behandeling plannen. Wanneer er een wachttijd geldt zal dit u medegedeeld worden.

Voor het volledig invullen van uw gegevens hebben wij een geldig legitimatiedocument nodig, bijvoorbeeld uw rijbewijs of ID en de zorgpas van uw ziektekostenverzekeraar. Neemt u die de eerste keer mee alsook de eventuele verwijzing van de behandelend arts. Zonder verwijzing zal de therapeut voor een Intake en Onderzoek starten met een korte Screening (DTF = Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie). Hierbij wordt beoordeeld of er een indicatie is voor verder onderzoek en/of behandeling. Een verslag van die screening wordt na u toestemming naar uw huisarts verstuurd. 

Uw eerste afspraak in de praktijk bestaat uit 3 onderdelen:

LET OP: 

Hygiëne – handdoeken

Graag zien wij dat u 2 handdoeken mee neemt voor elke behandeling. 

Ook is het verplicht een handdoek mee te nemen als u gebruik maakt van de oefenzaal. Dit om de apparatuur schoon en droog te houden.

Verder is het voor onze therapeuten prettig werken als de patiënt zich bewust is van een stuk persoonlijke hygiëne. Wij verstaan hieronder normale zaken zoals een schoon lichaam en ondergoed. 

Openingstijden / bereikbaarheid

De praktijk is overdag voor therapie en ’s avonds voor training groepen geopend binnen onderstaande dagen en tijden:

maandag      :      07.00 – 19.00 uur 

dinsdag         :     07.00 – 20.00 uur

woensdag    :      07.00 – 19.00 uur

donderdag   :      07.00 –  19.00 uur

vrijdag         :       07.00 – 18.00 uur

zaterdag      :       09.00 – 13.00 uur 

Voor algemene vragen, wijzigingen of het maken van een afspraak, kunt u ons het beste bereiken binnen de tijden dat het secretariaat aanwezig is:

Secretariaat is aanwezig maandag tm vrijdag tussen 08.30-17.00 uur.

Let op: in verband met de corona maatregelen kunnen openingstijden gewijzigd zijn.  

Betalingsprocedure

Indien u voldoende aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie gaan de facturen rechtstreeks naar uw ziektekostenverzekeraar. 

Een eerste afspraak bestaat uit een intake en behandeling dit wordt als twee zittingen gedeclareerd bij uw verzekering. We spreken van een “eerste afspraak”  als u voor het eerst bij ons komt, bij een nieuwe klacht of als u langer dan 6 maanden niet onder behandeling geweest bent. Indien u niet (meer) aanvullend verzekerd bent ontvangt u een nota van ons facturatie kantoor Infomedics bestaande uit een twee zittingen. De eigen praktijk tarieven worden hierbij gehanteerd.

U dient zelf vooraf na te gaan of u voldoende aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie en/of u nog zittingen fysiotherapie vergoed krijgt. De praktijk is hiervoor niet verantwoordelijk. 

Niet verzekerde fysiotherapie komt ten laste van de patiënt. U ontvangt thuis een factuur verzorgd door facturatiekantoor Infomedics. Ook de facturatie voor trainen wordt door infomedics verzorgt. Vragen over de factuur of voorwaarden kunt u aan dit kantoor stellen. 

Afspraken dienen 24 uur van te voren geannuleerd te worden. Een niet of te laat geannuleerde afspraak wordt in rekening gebracht.

Klachtenprocedure

Heeft u een klacht over uw behandeling of mogelijk andere zaken die onze praktijk betreffen, dan kunt u dit eerst met uw behandelend fysiotherapeut bespreken. Mocht dit om redenen niet mogelijk zijn, dan zijn de andere fysiotherapeuten bereid uw klacht met u te bespreken. FysioMed Bravenboer neemt deel aan de klachtenregeling van de KNGF.

Uw eventuele klacht zal verder conform de richtlijnen van het KNGF worden behandeld.  

Aansprakelijkheid

De praktijk is niet verantwoordelijk voor schade, verlies of diefstal van uw eigendommen.