Praktijk

Erik Bravenboer begon zijn praktijk FysioMed Bravenboer in 1989. Inmiddels kent het FysioMed Team 9 gecertificeerde fysiotherapeuten waarvan 4 gecertificeerde manueeltherapeuten en 1 sportfysiotherapeute. Het team wordt administratief ondersteund door 2 secretaresses.
Binnen ons team werken wij intensief samen. Daardoor kunnen wij onze cliënten een optimale behandeling en begeleiding geven. Door gebruik te maken van elkaars vaardigheden, specialismen, inzichten en ervaring bekijken en diagnosticeren wij uw klachten en situatie vanuit meerdere invalshoeken. Zo willen wij u van dienst zijn en met u samen werken vanuit onze visie op ’bewegend herstellen’. Het doel hiervan is om u weer zo snel en zo goed mogelijk pijnvrij, verantwoord en met vertrouwen te kunnen laten bewegen. Wij hebben een liefde voor ons vak en beoefenen deze met inzet en toewijding. U krijgt van ons een persoonlijke begeleiding, coaching en een preventieve aanpak. Op deze manier verhelpen wij niet alleen uw klacht, maar werken we met u samen aan het minimaliseren van de kans op terugkeer ervan.

Onze praktijk kent de volgende voorzieningen / ruimtes:

  1. een ruime wachtkamer met 6 zitplaatsen (koffie/thee aanwezig)
  2. 7 behandelruimtes
  3. 1 ruimte voor echografie
  4. 2 douches en kleedruimtes
  5. 2 toiletten (1 op begane grond en 1 op beneden verdieping)
  6. 2 medische oefen-trainingszalen
  7. de meest uiteenlopende revalidatie / trainingsapparatuur
  8. door het gehele pand airconditioning

Afdrukken E-mail

Team

Erik Bravenboer

Erik Bravenboer

  • Eigenaar
  • Fysiotherapie
  • Manueeltherapie(Marsman)
  • Ontspanningstherapie
  • Fibromyalgie
  • Hardloopanalyse
  • Echografie
  • Shockwave
  • Arbeid-Fit training
  • Sport advies hockey Ede
Melle Leutscher

Melle Leutscher

  • Fysiotherapie
  • Dry Needling
  • Arbeidsfysiotherapie
  • Shockwave
  • Stage begeleider HAN
Annelous Fraanje

Annelous Fraanje

  • Fysiotherapie
  • Manueeltherapie
  • Zwangerschapsgerelateerde Bekkenproblematiek
  • Duizeligheidsklachten (BPPD)
  • Zachte Manuele therapie bij nek- en hoofdpijnklachten
Riekje Bruins

Riekje Bruins

  • fysiotherapie
  • Manueeltherapie
  • Schouder-Arm-Pols-Hand (ROF schoudernetwerk)
Eelco Van Gulik

Eelco Van Gulik

  • Fysiotherapie
  • Manueeltherapie
  • Knie Heup revalidatie (TKP-THP Netwerk)
  • Nek-hoofdpijnklachten
Remco Schuijt

Remco Schuijt

  • Fysiotherapie
  • Manueeltherapie
  • sportadvies Atletiekvereniging Climax
  • Manueeltherapie (Marsman) i.o.
Maarten Wetzer

Maarten Wetzer

  • Fysiotherapie
  • Manueeltherapie (Marsman)
Loes Van Aken

Loes Van Aken

  • Sportysiotherapie
  • Fysiotherapie
  • Schouder specialisatie (ROF Schoudernetwerk)
  • Knie Revalidatie (VKB Netwerk)
  • Oefentherapie
Jeanet Markvoort

Jeanet Markvoort

  • Fysiotherapie
  • Etalage benen(Claudicatio Intermittens)
  • Manueeltherapie (Marsman) i.o.
  • Sportadvies hockey Ede
Jannet Diederix

Jannet Diederix

  • Praktijkondersteuning
Carla Breunissen

Carla Breunissen

  • Praktijkondersteuning

Afdrukken E-mail

Tarieven

Bent u verzekerd voor fysiotherapie? Dan declareren wij de tarieven zoals de verschillende ziektekostenverzekeraars deze voor fysio – en manuele therapie hanteren. Voor de exacte bedragen raden wij u aan de polis van uw verzekering goed door te nemen. Bij twijfel kunt u ons bellen of u informeert natuurlijk bij de maatschappij waar u verzekerd bent.

LET OP: Indien u niet, of niet meer verzekerd bent voor fysiotherapie hanteren wij de bedragen volgens onderstaande lijst.

 

Behandeling Code Tarief
Zitting Fysiotherapie 1000 E 33.25
Fysiotherapie aan huis 1001 E 45.25
Zitting Manuele therapie 1200 E 43.25
Lange zitting voor patiënten met complexe/meervoudige zorgvragen 1700 E 44.75
Screening 1850 E 13.75
Intake en Onderzoek na Screening 1860 E 26.25
Intake en Onderzoek na Verwijzing 1870 E 40.25
Intake en Onderzoek na verwijzing aan huis 1871 E 52.25
Screening Intake en Onderzoek 1864 E 39.25
Eenmalig Fysiotherapeutisch Onderzoek 1400 E 54.75
Niet nagekomen afspraak (No Show) 1960 E 24.95
Individueel trainen (onbeperkt, zonder begeleiding) 1304IND E 25.00 (p/mnd)
Zwemmen in warm water 1304ZW E 08.45 (p/wk)
Groepstraining van vijf tot tien personen  1304GF E 11.30 (p/wk)
(training per week 1 x onder begeleiding van een fysiotherapeut    
+ 1 x individueel trainen)    
Verstrekte verband- en hulpmiddelen   navraag balie

 

 

Afdrukken E-mail

Contact

De praktijk is overdag voor therapie en 's avonds voor trainingen geopend binnen onderstaande dagen en tijden:

maandag: 07.30-21.00 uur ('s avonds ook voor therapie)
dinsdag: 07.30-20.00 uur
woensdag: 07.30-20.00 uur
donderdag: 07.30-20.00 uur
vrijdag: 07.30-17.00 uur
zaterdag: 09.00-12.00 uur 

Voor algemene vragen, wijzigingen of het maken van een afspraak, kunt u ons het beste bereiken binnen de tijden dat het secretariaat aanwezig is:

Secretariaat is aanwezig maandag tm donderdag tussen 08.30-16.30 uur en vrijdag's tussen 08.30 en 14.30 uur.

 

Wij streven ernaar dat onze patiënten de aandacht ontvangen die zij nodig hebben. Daarom willen wij de therapeut zo min mogelijk met telefoon belasten tijdens zijn of haar werk. Het secretariaat zal uw vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Indien u een vraag heeft betreffende uw therapie kan een afspraak worden gemaakt dat u of de therapeut op een ander tijdstip terugbelt.

Ons adres is:

Willem Pijperlaan 6
6711 ER EDE

Contactgegevens:

Telefoon: 0318-614700
E-Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Afdrukken E-mail

Huishoudelijk Reglement

 
 
In dit huishoudelijk reglement is onze werkwijze beschreven over de dagelijkse en in eerste instantie meest relevante procedures.
 
1. Afspraak maken 
2. Hygiëne 
3. Openingstijden / bereikbaarheid 
4. Betalingsprocedure 
5. Klachtenprocedure 
6. Aansprakelijkheid 
 

Afspraak maken

 
Omdat wij persoonlijke aandacht voor de patiënt in de kamer erg belangrijk vinden vragen wij u voor het maken van een afspraak dit zoveel mogelijk te doen tijdens de openingstijden van de balie.(Zie hiervoor het kopje 'contact' of 'openingstijden')
De secretaresse zal dan een afspraak met u maken waardoor de therapeut zo min mogelijk met de telefoon wordt belast en zich volledig met de patiënt kan bezig houden.
Een afspraak kan zowel telefonisch als ter plaatse gedaan worden. De secretaresse zal een aantal gegevens noteren en daarna een intake plannen. Wanneer er een wachttijd geldt zal dit aan u medegedeeld worden.
Voor het volledig invullen van uw gegevens hebben wij een geldig legitimatiedocument nodig, bijvoorbeeld uw rijbewijs of ID en de zorgpas van uw ziektekostenverzekeraar. Neemt u die de eerste keer mee alsook de eventuele verwijzing van de behandelend arts. Zonder verwijzing zal de therapeut voor een Intake en Onderzoek starten met een korte Screening (DTF = Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie) uitvoeren. Hierbij wordt beoordeeld of er een indicatie is voor verder onderzoek en/of behandeling. Een verslag van die screening wordt na uw schriftelijke goedkeuring naar uw huisarts verstuurd. 
Vanaf 01 januari 2016 is het mogelijk naast een afspraak voor Screening, Intake en Onderzoek aansluitend een behandeling te declareren. Bij voldoende ruimte in de agenda van de therapeut kunnen wij dit voor u plannen. Houdt u er rekening mee dat dit gelijk staat aan twee behandelingen uit uw aanvullend pakket. 
 

Hygiëne

 
Onze praktijk beschikt over eigen handdoeken die op de behandelbanken worden gebruikt en die voortdurend worden vervangen en gewassen. Indien u dat voor uw therapie prettiger vindt, staat het u natuurlijk vrij om uw eigen handdoek mee te nemen.
Het is verplicht een handdoek mee te nemen als u gebruik maakt van de oefenzaal. Dit om de apparatuur schoon en droog te houden.
Verder is het voor onze therapeuten prettig werken als de patiënt zich bewust is van een stuk persoonlijke hygiëne. Wij verstaan hieronder normale zaken zoals een schoon lichaam en ondergoed. 
 
Huisdieren zijn niet toegestaan in onze praktijk. Met uitzondering van hulphonden. 
 
 

Openingstijden / bereikbaarheid

 
De praktijk is overdag voor therapie en 's avonds voor trainingen geopend binnen onderstaande dagen en tijden:
maandag      :      07.30-21.00 uur ('s avonds ook voor therapie)
dinsdag         :      07.30-20.00 uur
woensdag    :       07.30-20.00 uur
donderdag   :       07.30-20.00 uur
vrijdag         :        07.30-17.00 uur
zaterdag      :       09.00-12.00 uur 
 
Voor algemene vragen, wijzigingen of het maken van een afspraak, kunt u ons het beste bereiken binnen de tijden dat het secretariaat aanwezig is:
Secretariaat is aanwezig maandag tm vrijdag tussen 08.30-17.00 uur.
 

Betalingsprocedure

 
Indien u voldoende aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie gaan de facturen rechtstreeks naar uw ziektekostenverzekeraar. 
U dient zelf vooraf na te gaan of u voldoende aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie en/of u nog zittingen fysiotherapie vergoed krijgt. De praktijk is hiervoor niet verantwoordelijk. 
Niet verzekerde fysiotherapie komt ten laste van de patiënt. U ontvangt thuis een factuur verzorgd door facturatiekantoor Infomedics. Ook de facturatie voor trainen wordt door infomedics verzorgt. Vragen over de factuur of voorwaarden kunt u aan dit kantoor stellen. 
 
Afspraken dienen 24 uur van te voren geannuleerd te worden. Een niet of te laat geannuleerde afspraak wordt in rekening gebracht.
  

Klachtenprocedure 

 
Heeft u een klacht over uw behandeling of mogelijk andere zaken die onze praktijk betreffen, dan kunt u dit eerst met uw behandelend fysiotherapeut bespreken. Mocht dit om redenen niet mogelijk zijn, dan zijn de andere fysiotherapeuten bereid uw klacht met u te bespreken. FysioMed Bravenboer neemt deel aan de klachtenregeling van de KNGF.
Uw eventuele klacht zal verder conform de richtlijnen van het KNGF worden behandeld.  
 

Aansprakelijkheid

 
De praktijk is niet verantwoordelijk voor schade, verlies of diefstal van uw eigendommen.
 

Afdrukken E-mail

Niet nagekomen afspraak fysiotherapie

Afspraak annuleren / NNA beleid

Het ‘no-show-tarief’ voor niet nagekomen afspraken.

Door een wettelijke maatregel is het de praktijk niet toegestaan een niet nagekomen afspraak in rekening te brengen bij uw zorgverzekeraar. In diezelfde maatregel is bepaald dat de zorgaanbieders voor een niet nagekomen afspraak een behandeltarief in rekening mogen brengen.

Als u uw afspraak om welke reden dan ook moet afzeggen, doe dat dan ruim van tevoren, maar minimaal 24 uur voor de feitelijk gemaakte afspraak. Dan kunnen wij de voor u gereserveerde tijd nog invullen voor iemand die op de wachtlijst staat. Als u binnen 24 uur voor de behandeling annuleert of de afspraak niet nakomt, wordt 75% van het geldende consulttarief fysiotherapie aan u doorberekend. Let op: deze nota is niet te declareren bij uw zorgverzekeraar.

Dit is een landelijke maatregel waaraan alle zorgaanbieders zich moeten houden en staat los van het feit of er al dan niet sprake is van een overmachtsituatie.

Afdrukken E-mail

Privacy Reglement

Privacyreglement van onze praktijk

Uw persoonsgegevens en uw privacy in onze praktijk

Algemeen

De AVG is de nieuwe wet ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie die met persoonsgegevens werkt bepaalde plichten en heeft degene van wie de gegevens zijn bepaalde rechten. Naast deze algemene wet gelden specifieke regels voor de privacy in de gezondheidszorg. Deze regels staan onder andere vermeld in de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).  Dit privacyreglement is bedoeld om u te informeren over uw rechten en onze plichten die gelden op grond van de AVG en de WGBO.

 Onze praktijk

In onze praktijk kunnen diverse persoonsgegevens van u verwerkt worden. Dit is noodzakelijk om u (medisch) goed te kunnen behandelen en nodig voor het financieel afhandelen van de behandeling. 

De plichten van de praktijk

Fysiomed Bravenboer is volgens de AVG  de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens die in de praktijk plaatsvindt. Aan de plichten die daaruit voortkomen, voldoet de praktijk als volgt:

  • Uw gegevens worden voor specifieke doeleinden verzameld:
    • voor fysiotherapeutische zorgverlening;
    • voor doelmatig beheer en beleid;
    • voor ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en voorlichting.
  • Er vindt in beginsel geen verwerking plaats voor andere doeleinden.
  • U wordt op de hoogte gesteld van het feit dat er persoonsgegevens van u verwerkt worden. Dit kan gebeuren door uw zorgverlener, maar ook via een folder of via onze website.
  • Alle medewerkers binnen Fysiomed Bravenboer hebben zich verplicht om vertrouwelijk om te gaan met uw persoonsgegevens.
  • Uw persoonsgegevens worden goed beveiligd tegen onbevoegde toegang.
  • Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor goede zorgverlening.

Voor medische gegevens is deze bewaartermijn in principe 15 jaar (vanaf de laatste behandeling), tenzij langer bewaren noodzakelijk is, bijvoorbeeld voor de gezondheid van uzelf of van uw kinderen. Dit is ter beoordeling van de behandelaar. 

Uw rechten als betrokkene:

U heeft de volgende rechten:

  • Het recht om te weten of en welke persoonsgegevens van u verwerkt worden.
  • Het recht op inzage en afschrift van die gegevens (voor zover de privacy van een ander daardoor niet wordt geschaad).
  • Het recht op correctie, aanvulling of verwijdering van gegevens indien dat nodig mocht zijn.
  • Het recht om (gedeeltelijke) vernietiging van uw medische gegevens te vragen. Hieraan kan alleen tegemoet worden gekomen als het bewaren van de gegevens voor een ander niet van aanmerkelijk belang is en de gegevens op grond van een wettelijke regeling niet bewaard moeten blijven.
  • Het recht op het toevoegen van een eigen verklaring (van medische aard) aan uw dossier.
  • Het recht om u in bepaalde gevallen tegen de verwerking van uw gegevens te verzetten.

Als u gebruik wilt maken van uw rechten, dan kunt u dit mondeling of middels een aanvraagformulier kenbaar maken. Uw belangen kunnen ook behartigd worden door een vertegenwoordiger (zoals een schriftelijk gemachtigde, of uw curator of mentor). 

Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden

De medewerkers van FysioMed Bravenboer hebben de verplichting vertrouwelijk met uw persoonsgegevens om te gaan. Dit houdt bijvoorbeeld in dat de zorgverlener voor verstrekking van uw persoonsgegevens uw uitdrukkelijke toestemming nodig heeft. Op deze regel bestaan echter enkele uitzonderingen. Op grond van een wettelijk voorschrift kan de zwijgplicht van de zorgverlener doorbroken worden, maar ook wanneer gevreesd moet worden voor een ernstig gevaar voor uw gezondheid of die van een derde. Bovendien kunnen vastgelegde gegevens, indien noodzakelijk mondeling, schriftelijk of digitaal uitgewisseld worden met andere zorgverleners (bijvoorbeeld de huisarts).

Overdracht van uw dossier

Als u een nieuwe fysiotherapeut kiest, is het belangrijk dat uw nieuwe fysiotherapeut  op de hoogte is van uw (medische) geschiedenis. Uw (medische)  geschiedenis staat in uw patiëntendossier. Het is gebruikelijk dat uw oude fysiotherapeut het dossier overdraagt aan uw nieuwe fysiotherapeut.  De oude fysiotherapeut doet dit zo spoedig mogelijk , in ieder geval binnen een maand, nadat u uw oude fysiotherapeut heeft gevraagd het dossier over te dragen aan uw nieuwe fysiotherapeut.

Uw dossier wordt dan door uw fysiotherapeut persoonlijk of per aangetekende post overgedragen.  U kunt het originele dossier niet meekrijgen. Wel heeft u altijd recht op inzage in uw dossier en op een kopie van uw dossier. Het dossier kan (indien mogelijk) ook via e-mail aan de nieuwe fysiotherapeut worden overgedragen. Beide fysiotherapeuten moeten er dan wel voor zorgen dat hun computer en internetverbindingen voldoende beveiligd zijn.

Afdrukken E-mail

Visie op bewegend herstellen

Fysiomed Bravenboer is een professioneel werkende praktijk met vele specialisaties die u aangeboden worden door een team van 10 gedreven therapeuten.
Een greep uit de therapie mogelijkheden: fysiotherapie en manueel therapie, sportfysiotherapie, dry needling, shockwave, rug- knie-heup- schouder revalidatie, echografie, etc.
Wij streven naar een passende en effectieve behandeling. Samen starten we met een gedegen intake waarna we gaan werken aan uw herstel.
Onze therapeuten werken nauw samen. Op die manier bundelen zij diverse methodieken en specialisaties om een voor u zo optimaal mogelijk behandelplan te kunnen maken.
Deze benadering zien we ook in de wijze waarop Fysiomed Bravenboer al 30 jaar samenwerkt met andere partijen zoals, huisartsen, specialisten, paramedische netwerken, sportverenigingen en andere instellingen.
Een duidelijke visie op bewegend herstellen, gecombineerd met kunde, kwaliteit en een optimale inzet van de therapeut. Dat is waar FysioMed Bravenboer al jaren voor staat.
Heeft u vragen of wilt u extra informatie? Bel ons gerust. Het secretariaat beantwoordt ze graag of zal zo nodig zorgen dat u teruggebeld wordt door een van de therapeuten.

Afdrukken E-mail

  • Climax Ede
  • Justforfeet
  • Mhc Ede
  • Podotherapie Rondom
  • Runnersworld Ede
  • Wageningen Ur
  • LIB XL klein